リーファトロジーの哲学 / Philosophy of Lifatology

美しき曲々の和訳、遺書としての。時に考察

Oasis - Live Forever

「Definitely Maybe (1994)」より 



Maybe I don't really wanna know

本当は、知りたくないのかもしれない

How your garden grows

庭の調子がどうだなんて

'Cause I just wanna fly

だって、俺はただ飛びたいだけだから

Lately, did you ever feel the pain

最近、身体の痛みはどうだい?

In the morning rain

朝雨の中で

As it soaks you to the bone?

骨まで浸みるような痛みは

 

 

Maybe I just wanna fly

多分、俺はただ飛びたいだけなんだ

Wanna live, I don't wanna die

ただ生きていたくて、死にたくないだけなんだ

Maybe I just wanna breathe

多分、ただ息をしていたいだけで

Maybe I just don't believe

ただ何かを信じないだけなんだ

Maybe you're the same as me

多分、君も俺と同じさ

We see things they'll never see

奴らには見えないものを見続けて

You and I are gonna live forever

君と俺は、永遠に生き続けるんだ…

 

 

I said maybe I don't really wanna know

そう、本当は、知りたくないのかもしれない

How your garden grows

庭の調子がどうだなんて

'Cause I just wanna fly

だって、俺はただ飛びたいだけだから

Lately, did you ever feel the pain

最近、身体の痛みはどうだい?

In the morning rain

朝雨の中で

As it soaks you to the bone?

骨まで浸みるような痛みは

 

 

Maybe I will never be

多分、俺は一生

All the things that I wanna be

望む何かにはなれないんだ

Now is not the time to cry

今は涙を流す時間じゃない

Now's the time to find out why

今はその訳を見つけ出す時間さ

I think you're the same as me

君も俺と同じなんだろ?

We see things they'll never see

奴らには見えないものを見続けて

You and I are gonna live forever

君と俺は、永遠に生き続けるんだ…

 

 

Maybe I don't really wanna know

本当は、知りたくないのかもしれない

How your garden grows

庭の調子がどうだなんて

'Cause I just wanna fly

だって、俺はただ自由に空を舞いたいだけだから

Lately, did you ever feel the pain

最近、身体の痛みはどうだい?

In the morning rain

朝雨の中で

As it soaks you to the bone?

骨まで浸みるような痛みは

 

 

Maybe I just wanna fly

多分、俺はただ飛びたいだけなんだ

Wanna live, I don't wanna die

ただ生きていたくて、死にたくないだけなんだ

Maybe I just wanna breathe

多分、ただ息をしていたいだけで

Maybe I just don't believe

ただ何かを信じないだけなんだ

Maybe you're the same as me

多分、君も俺と同じさ

We see things they'll never see

奴らには見えないものを見続けて

You and I are gonna live forever

君と俺は、永遠に生き続けるんだ…

Gonna live forever

永遠に生き続けるんだ…

Gonna live forever

永遠に生き続けるんだ…

We're gonna live forever

俺たちは、永遠に生き続けるんだ

We're gonna live forever

俺たちは、永遠に生き続けるんだ…

We're gonna live forever

俺たちは、永遠に生き続けるんだ…

We're gonna live forever

俺たちは、永遠に生き続けるんだ…


Copyright (c) 2019-23 リーファトロジーの哲学 / Philosophy of lifatology All Rights Reserved.