リーファトロジーの哲学 / Philosophy of Lifatology

美しき曲々の和訳、遺書としての。時に考察

Radiohead - High and Dry

「The Bends (1995)」より



 Two jumps in a week
週に2回もジャンプを決めて

I bet you think that's pretty clever, don't you boy?
なかなか器用なことをやってるとでも思ってるんだろう?

Flying on your motorcycle
オートバイに乗って宙を舞い

Watching all the ground beneath you drop
下に見える地面が落ちてくるのを眺めながら

 


Kill yourself for recognition
名を知らしめようと自分を殺し

Kill yourself to never ever stop
留まるところを知らない

You broke another mirror
何枚目かの砕け散った鏡

You're turning into something you are not
今の自分ではない何かに変わりながら、お前はこう言い続ける

 


Don't leave me high
見捨てないで

Don't leave me dry
置いていかないで

Don't leave me high
見捨てないで

Don't leave me dry
置いていかないで

 


Drying up in conversation
人との会話は続かず

You will be the one who cannot talk
いつか、何も話せなくなってしまう

All your insides fall to pieces
内に秘めた何かも全てバラバラに砕け

You just sit there wishing you could still make love
ただそこに座って、まだ誰かを愛せたらと願い続ける

 

 

They're the ones who'll hate you
奴らはお前を憎むだろう

When you think you've got the world all sussed out
お前が世界を知り尽くしたかのように振舞うなら

They're the ones who'll spit at you
奴らはお前に唾を吐きかけ

You'll be the one screaming out
お前はいつか、こう叫ぶだろう

 

 

Don't leave me high
見捨てないで

Don't leave me dry
置いていかないで

Don't leave me high
見捨てないで

Don't leave me dry
置いていかないで

 

 

Oh, it's the best thing that you ever had
それはお前が手にした中で一番のものだったのに

The best thing you ever, ever had
そんなもの見たことだってなかったのに

It's the best thing that you ever had
それはお前が手にした中で一番のものだったのに

The best thing you have had is gone away
もうどこかへ行ってしまった

 


Don't leave me high
見捨てないで

Don't leave me dry
置いていかないで

Don't leave me high
見捨てないで

Don't leave me dry
置いていかないで

Don't leave me high
見捨てないで

Don't leave me high
見捨てないで

Don't leave me dry
置いていかないで


Copyright (c) 2019-23 リーファトロジーの哲学 / Philosophy of lifatology All Rights Reserved.