リーファトロジーの哲学 / Philosophy of Lifatology

美しき曲々の和訳、遺書としての。時に考察

Neil Finn - She Will Have Her Way

「Try Whistling This (1998)」より



I might be old but I'm someone new she said

彼女が言うんだ。僕は老いたかもしれないけど、新たな誰かになったって

I'm so sore that I could cry always

けど、心が痛んでいつも涙があふれだしそうになる

In the night lay your tired arms

夜が来ても、だらんと放り出された君の腕はもう隣にはないから

 

 

She will have her way

彼女は自分の道を行ってしまう。

But somehow I will still believe her

けどどうしてだろう。いつまでたっても、僕は彼女を信じてるだろう

 

 

She's the life I've been frightened of

彼女の生は、僕がずっと恐れてきたもので

Seems like deathly silence and especially the dark

例えるなら、不気味な静けさとか、暗闇みたいなもの

Feels like I am heavy and my spirit has died

体は重さを増し、心は死んでしまったんじゃないかって気がするよ

 

 

She will have her way

彼女は自分の道を行ってしまう

But somehow I will still believe her

けどどうしてだろう。いつまでたっても、僕は彼女を信じてるだろう

She will have her way

彼女は自分の道を行ってしまう

And one day I will come back

そして、いつか僕は戻って来よう…

 

 

Still no end in sight

未だ、終わりは見えてこない

Though I travel far and wide

随分と遠く、広く旅をしてきたのに

A dying man is doing time

罪を償おうとする死にかけの男

Thinker, soldier terrified

思索家気取りの、怯えた兵士みたいな男

 

 

She will have her way

彼女は自分の道を行ってしまう

But somehow I will still believe her

けどどうしてだろう。いつまでたっても、僕は彼女を信じてるだろう

She will have her way

彼女は自分の道を行ってしまう

And one day I will come back

そして、いつか僕は戻って来よう…


Copyright (c) 2019-23 リーファトロジーの哲学 / Philosophy of lifatology All Rights Reserved.