リーファトロジーの哲学 / Philosophy of Lifatology

美しき曲々の和訳、遺書としての。時に考察

Oasis - Stay Young

「D'you Know What I Mean ? (1997)」より



One way out is all you're ever going to get
お前をつまらないことで叱りつける奴らに
From those who'll hand it out don't never let it upset you
まともに取り合う必要なんてないぜ。狼狽えちゃ駄目さ
'cause they'll put words into your mouths
だって、奴らはお前が言いもしないことをでっち上げ
They're making you feel so ashamed
恥をかかせようとしてるんだから
Making you taking the blame
奴らはお前にありもしない責任を押し付け
Making you cold in the night
夜に凍えさせ
Making you question your heart and your soul
心や信念を惑わそうとするけど
And I think that it's not quite right
俺にはそんなの、全く正しいとは思えないんだ

 


Hey ! Stay young and invincible !
なぁ、いつまでも若く、屈するなよ
'cause we know just what we are
だって、俺たちは自分が何者なのかわかってるから
And come what may we're unstoppable
何も、俺たちを止めることなんてできない
'cause we know just what we are
だって、俺たちは自分が何者なのかわかってるから
Yeah we know just what we are
そうさ、俺たちは自分が何者なのかわかってるから
Yeah we know just what we are
そうさ、俺たちは自分が何者なのかわかってるから

 


Feed your head with all the things you need
何かが足りないと思うなら
When you're hungry
必要なものをみんな、頭に放り込んでやったらいいし
Stay in bed and sleep all day as long as it's Sunday
休みが必要だと思うなら、ベッドで一日中寝ていればいい
'cause they'll put words into your mouths
だって、奴らはお前が言いもしないことをでっち上げ
They're making you feel so ashamed
恥をかかせようとしてるんだから
Making you taking the blame
奴らはお前にありもしない責任を押し付け
Making you cold in the night
夜に凍えさせ
Making you question your heart and your soul
心や信念を惑わそうとするけど
And I think that it's not quite right
俺にはそんなの、全く正しいとは思えないんだ

 


Hey ! Stay young and invincible !
なぁ、いつまでも若く、屈するなよ
'cause we know just what we are
だって、俺たちは自分が何者なのかわかってるから
And come what may we're unstoppable
何も、俺たちを止めることなんてできない
'cause we know just what we are
だって、俺たちは自分が何者なのかわかってるから
Yeah we know just what we are
そうさ、俺たちは自分が何者なのかわかってるから
Yeah we know just what we are
そうさ、俺たちは自分が何者なのかわかってるから

 


Hey ! Stay young and invincible !
なぁ、いつまでも若く、屈するなよ
'cause we know just what we are
だって、俺たちは自分が何者なのかわかってるから
And come what may we're unstoppable
何も、俺たちを止めることなんてできない
'cause we know just what we are
だって、俺たちは自分が何者なのかわかってるから

 


Hey ! Stay young and invincible !
なぁ、いつまでも若く、屈するなよ
'cause we know just what we are
だって、俺たちは自分が何者なのかわかってるから
And come what may we're unstoppable
何も、俺たちを止めることなんてできない
'cause we know just what we are
だって、俺たちは自分が何者なのかわかってるから
'cause we know just what we are
だって、俺たちは自分が何者なのかわかってるから
'cause we know just what we are
だって、俺たちは自分が何者なのかわかってるから
'cause we know just what we are
だって、俺たちは自分が何者なのかわかってるから
'cause we know just what we are
だって、俺たちは自分が何者なのかわかってるから
Know just what we are
自分が何者なのかわかってるから
Know just what we are
自分が何者なのかわかってるから
Know just what we are
自分が何者なのかわかってるから
Know just what we are
自分が何者なのかわかってるから


Copyright (c) 2019-23 リーファトロジーの哲学 / Philosophy of lifatology All Rights Reserved.