リーファトロジーの哲学 / Philosophy of Lifatology

美しき曲々の和訳、遺書としての。時に考察

Crowded House - That's What I Call Love

「Crowded House (1986)」より


 


You take away my air
君は僕の息を奪う
You make my lungs collapse
肺がどうにかなりそうなほどに
I die tonight
僕は今夜死んでしまう
I die tonight
今夜死んでしまう

 


Feeling devastated
打ちのめされたように感じ
That's what I call
それこそが
Livin' in your memory
君を思い出し生きる
That's what I call
それこそが
Tired and deflated
疲れ果て抜け殻になりながら
That's what I call love
それこそが愛だろう

 


I tidy up your room
僕は君の部屋を片付け
You tidy up my life
君は僕の人生を片付ける
Show me the door
扉はどこだい
I'm abandoned here
僕は捨てられここにいる
I'm warm to the core
けど、芯まで身体が火照ったまま
I can feel
感じるよ

 


You swim I sink
君は泳ぎ、僕は沈む
We never got in that deep
僕らがたどり着かなかった程深くへ
You bend I break
君は曲がり、僕は折れる
I die tonight
僕は今夜死んでしまう

 


Feeling devastated
打ちのめされたように感じ
That's what I call
それこそが
Hangin' on and falling over
すがりつき、崩れ落ちる
That's what I call
それこそが
Tired and deflated
疲れ果て抜け殻になりながら
That's what I call love
それこそが愛だろう

 


I got a little room
今、僕は小さな部屋に住む
The air's still pretty bad
空気は未だ淀んだまま
I die tonight
僕は今夜死んでしまう

 


Feeling devastated
打ちのめされたように感じ
That's what I call
それこそが
Hanging on and falling over
すがりつき、崩れ落ちる
That's what I call
それこそが
Tired and deflated
疲れ果て抜け殻になりながら
That's what I call
それこそが

 


Feeling devastated
打ちのめされたように感じ
That's
それこそが
Living with a vacuum cleaner
掃除機を手に日々を送り
What
きっと
Sweeping up your memory
君の記憶を吸い取る
I call love
愛だろう


Copyright (c) 2019-23 リーファトロジーの哲学 / Philosophy of lifatology All Rights Reserved.