リーファトロジーの哲学 / Philosophy of Lifatology

美しき曲々の和訳、遺書としての。時に考察

Noel Gallagher's High Flying Birds - Black Star Dancing

「Black Star Dancing (2019)」より


 


If not for the mountains
山々がなければ
Tell me who will stand tall?
誰が自信に背を伸ばす?
If it's the money you’re counting
金を数えてるのなら
Then I hope you got it all
揃ってるといいな
Nature is dancing
自然は踊り
And it makes me sweat
俺は汗ばむ
The echoes are clearing
反響に辺りは澄んでいく
But we ain't done yet
だが、俺たちはまだやれる
But we ain't done yet
俺たちはまだやれる

 


We can ride on
降りなくてもいい
We can ride all night
朝が来るまで、そのままでいい
It's part of the game now
まだゲームの途中だ
And we can ride on
降りなくてもいい
We can ride on
そのままでいい
You make me shine like a black star dancing
踊る黒星のように、君は俺を輝かせる
We're one and the same now
俺たちは一つだ
I'm flying, I'm flying
飛んでいる。飛んでいる
I'm flying, flying, flying
飛んでいる。飛んでいる。飛んでいる。

 


If not for tomorrow
もし明日がなければ
Can we live for tonight?
今夜を生きよう
The future we'll borrow
未来を借りれば
It'll be alright
大丈夫だろう
Nature is dancing
自然は踊り
And it makes me sweat
俺は汗ばむ
The echoes are clearing
反響に辺りは澄んでいく
But we ain't done yet
だが、俺たちはまだやれる
But we ain't done yet
俺たちはまだやれる

 


And we can ride on
降りなくてもいい
We can ride all night
朝が来るまで、そのままでいい
It's part of the game now
まだゲームの途中だ
And we can ride on
降りなくてもいい
We can ride all night
朝が来るまで、そのままでいい
We're one and the same now
俺たちは一つだ
You make me shine like a black star dancing
踊る黒星のように、君は俺を輝かせる
I can't remember your name now
君の名前はなんだったかな
You make me shine like a black star dancing
踊る黒星のように、君は俺を輝かせる
You got it if you want it
望むなら君のものだ
You know you got it if you want it
望むなら、君のものだ
I'm flying, I'm flying
飛んでいる。飛んでいる
I'm flying, flying, flying
飛んでいる。飛んでいる。飛んでいる。

 


Nature is dancing
自然は踊る
But we ain't done yet
だが、まだやれる
Nature is dancing
自然は踊る
But we ain't done yet
だが、まだやれる
Nature is dancing
自然は踊る
But we ain't done yet
だが、まだやれる
Nature is dancing
自然は踊る
But we ain't done yet
だが、まだやれる


Copyright (c) 2019-23 リーファトロジーの哲学 / Philosophy of lifatology All Rights Reserved.