リーファトロジーの哲学 / Philosophy of Lifatology

美しき曲々の和訳、遺書としての。時に考察

Crowded House - Something So Strong

「Crowded House (1986)」より


 


Love can make you weep
愛に涙を流すこともあれば
Can make you run for cover
逃げ場を探すこともある
Roots that spread so deep
深く張った根が
Bring life to frozen ground
凍った大地に命をもたらす

 


Something so strong
この湧き上がる何かなら
Could carry us away
僕らを夢中にできる
Something so strong
この突き動かす何かなら
Could carry us today
僕らを惹き付けられる

 


Turning in my sleep
眠りにつこうとして
Love can leave you cold
愛に凍えることもある
A taste of jealousy
妬みの味は
Is like a lust for gold
金を求める心のよう

 


Something so strong
この湧き上がる何かなら
Could carry us away
僕らを夢中にできる
Something so strong
この突き動かす何かなら
Could carry us today
僕らを惹き付けられる

 


I've been
今までずっと
Feeling so much older
随分と老いたように感じてきた
Frame me
僕をフレームに入れて
And hang me on the wall
壁にかけてくれ
I've seen
ずっと見てきた
You fall into the same trap
君も同じ罠に陥るのを
This thing
誰もが今
Is happening to us all
逃れることはできない

 


Something so strong
この湧き上がる何かなら
Could carry us away
僕らを夢中にできる
Something so strong
この突き動かす何かなら
Could carry us today
僕らを惹き付けられる


Copyright (c) 2019-23 リーファトロジーの哲学 / Philosophy of lifatology All Rights Reserved.