リーファトロジーの哲学 / Philosophy of Lifatology

美しき曲々の和訳、遺書としての。時に考察

The La's - Looking Glass

「The La's (1990)」より



Tell me where I'm going
俺はどこに向かってる
Tell me where I'm bound
俺はどこに縛られてる
Turn the pages over
ページをめくってくれ
Turn the world around
世界をひっくり返してくれ
Open up the broken door for all lost to be found
壊れたドアを開けてくれ。失った全てが見つかるように
Walk into the empty room but never make a sound
何もない部屋に入ってくれ。けど、音は立てないように
Oh tell me where I'm going
あぁ、俺はどこに向かってる
Tell me why I'm bound to tear the pages open
どうして俺はページを引き裂いてしまう
Turn the world around
世界をひっくり返してくれ

 


I've seen everybody
皆を見てきた
Everybody's seen me
皆が俺を見てきた
In the looking glass I'm in everybody
姿見を見ると、俺は皆の中に
Everybody's in me
皆は俺の中に
In the stone is cast ※1
目の前には石が
The glass is smashed
砕け散る鏡

 


The past it never says it
過去は語らない
It never makes a sound
音も立てない
Whispered ways were chosen
囁かれた道が選ばれた
Echoes will be found
響きがあるだろう
Mirrors that were broken
砕け散った鏡
Lay there on the ground
地面に置いてくれ
Though the way lies open
道の向こう、嘘が開く
Will the way be found
道は見つかるだろうか
Oh tell me where I'm going and
あぁ、俺はどこに向かってる
Tell me why I'm bound to tear the pages open
どうして俺はページを引き裂いてしまう
Turn the world around
世界をひっくり返してくれ

 


So the story goes it
物語は続く
Everybody knows it
皆は知る
Look into the past
過去を覗いてくれ
We can't live without it
それなしじゃ俺たちは死んでしまう
We can't live within it
それなしじゃ俺たちは死んでしまう
Everything must pass
全てはいつか過ぎる
The change is cast
目の前で変わっていく

 


I've seen everybody
皆を見てきた
Everybody's seen me
皆が俺を見てきた
In the looking glass
姿見を見ると
I'm in everybody
俺は皆の中に
Everybody's in me
皆は俺の中に
In the stone is cast
目の前には石が
The glass is smashed
砕け散る鏡


※1: 文法がよくわかりません。


Copyright (c) 2019-23 リーファトロジーの哲学 / Philosophy of lifatology All Rights Reserved.