リーファトロジーの哲学 / Philosophy of Lifatology

美しき曲々の和訳、遺書としての。時に考察

Crowded House - Now We're Getting Somewhere

「Crowded House (1986)」より



It never used to be that bad
こんなにもひどくはなかった
But neither was it great
素晴らしかったわけでもないけど
Somewhere in the middle then
どこか途中で
Content and much too safe
満足し、保身に走りすぎた
Oh tell me please
あぁ、教えてほしい
Why it takes so long
どれだけ待てば
To realise when there's something wrong
いつ間違ったのかわかるんだろう

 


Lay me out with your heart
君の心で打ちのめしてくれ
Now we're getting somewhere
今、僕らはどこかへ
Push me back to the start
始まりまで押し戻してほしい
Now we're getting somewhere
今、僕らはどこかへ
Take me out let me breathe
連れ出して、息をさせてほしい
Now we're getting somewhere
今、僕らはどこかへ
When I'm with you I don't care
君といれば、どうだっていい
Where it is I'm falling
どこへ落ちていこうとも

 


There's money in the Bible Belt
バイブル・ベルトには金が
Hugs for daddy too
パパへのハグも
Three wishes for eternity
永遠への3つの願い
We've got some work to do
僕らにはやるべきことが
Oh tell me please
あぁ、教えてほしい
Tell me what went wrong
何が駄目だったのか
Cos I believe there is something wrong
だって、何かが駄目だったんだろ

 


When you took me to your room
君の部屋へ行ったとき
I swear I said surrender
僕はこう言った。「降参だ」
When you opened up your mouth
君が口を開いたとき
I saw the words fall out
言葉が落ちていくのが見えた
Though nothing much has changed
それほど変わってはいないのに
I swear I will surrender
僕はきっと屈するだろう
There is pain in my heart
心に残る痛み
We can choose what we choose to believe
僕らは、何を信じたっていい


Copyright (c) 2019-23 リーファトロジーの哲学 / Philosophy of lifatology All Rights Reserved.