リーファトロジーの哲学 / Philosophy of Lifatology

美しき曲々の和訳、遺書としての。時に考察

Crowded House - It's Only Natural

「Woodface (1991)」より



 

Ice will melt, water will boil
氷は溶け、水は沸く
You and I can shake off this mortal coil
君と僕なら、この死のとぐろを振り払える
It's bigger than us
僕らより大きくても
You don't have to worry about it
心配しなくていい
Ready or not, here comes the drop
心構えをよそに、今、雫が落ちる
You feel lucky when you know where you are
ここがどこかわかれば幸運に感じるだろ
You know it's gonna come true
これから叶うだろう
Here in your arms, I remember
君の腕の中、僕は思い出す

 


It's only natural
当たり前だろ
That I should want to be there with you
君と居たいと思うなんて
It's only natural
当たり前だろ
That you should feel the same way, too
君も同じように感じるなんて

 


It's easy when you don't try going on first impressions
第一印象を頼りにして、何もしないのは簡単だ
Man in a cage has made his confession
檻の中の男。今、告白する
Now, you've seen me at my worst
これが僕のどん底
And it won't be the last time I'm down there
これからも、落ち込むことはあるだろう
I want you to know I feel completely at ease
知ってほしい。僕はすっかり安心してると
Read me like a book
僕を読んでくれ
That's fallen down between your knees
膝に広げた本のように
Please let me have my way with you
君と共に歩ませてくれ

 


It's only natural
当たり前だろ
That I should want to be there with you
君と居たいと思うなんて
It's only natural
当たり前だろ
That you should feel the same way, too
君も同じように感じるなんて

 


It's circumstantial
偶然さ
It's nothing written in the sky
空に書かれた何かってわけじゃない
And we don't even have to try
けど、僕らは待ってるだけでいい

 


But we'll be shaking like mud
けど、僕らは泥のように震えるだろう
Buildings of glass
ガラスの建物が
Sink into the bay
入り江に沈み
They'll be under the rocks again
岩の下へ戻っていく
You don't have to say
言わなくていい
I know you're afraid
怖いんだろ

 


It's only natural
当たり前だろ
That I should want to be there with you
君と居たいと思うなんて
It's only natural
当たり前だろ
That you should feel the same way, too
君も同じように感じるなんて

 


It's circumstantial
偶然さ
It's something I was born to
それが僕が生まれた理由
It's only natural
当たり前だろ
Can I help it if I want to?
僕に何とかさせてくれないか?
Can I help it if I want to?
何とかさせてくれないか?


Copyright (c) 2019-23 リーファトロジーの哲学 / Philosophy of lifatology All Rights Reserved.