リーファトロジーの哲学 / Philosophy of Lifatology

美しき曲々の和訳、遺書としての。時に考察

The Verve - The Drugs Don't Work

「Urban Hymns (1997)」より



All this talk of getting old
こう年を取ることについて話すと
It's getting me down, my love
気が滅入るよ、ねぇ
Like a cat in a bag
袋に入れられ
Waiting to drown
溺れるのを待つだけの猫みたいに
This time I'm coming down
今、僕はそっちへ降りていく

 


And I hope you're thinking of me
僕のことを考えていてほしい
As you lay down on your side
寝ころんでいる時も
Now the drugs don't work
もう、薬は効かない
They just make you worse
君は駄目になっていくだけ
But I know I'll see your face again
けど、君の顔をまた見るだろう

 


Now the drugs don't work
もう、薬は効かない
They just make you worse
君は駄目になっていくだけ
But I know I'll see your face again
けど、君の顔をまた見るだろう

 


But I know I'm on a losing streak
けど、僕は負け続ける
Because I passed down my old street
馴染みの道にはもういないから
And if you want a show
ショーが見たいなら
Then just let me know
教えてほしい
And I'll sing in your ear again
また、君の耳に歌いかけるから

 


Now the drugs don't work
もう、薬は効かない
They just make you worse
君は駄目になっていくだけ
But I know I'll see your face again
けど、君の顔をまた見るだろう

 


Because, baby
だって、ねぇ
If heaven calls
天が呼ぶなら
I'm coming too
僕も行くから
Just like you said
君が言ったように
You leave my life
君は僕の人生を去った
I'm better off dead
死んだ方がましだろう

 


All this talk of getting old
こう年を取ることについて話すと
It's getting me down, my love
気が滅入るよ、ねぇ
Like a cat in a bag
袋に入れられ
Waiting to drown
溺れるのを待つだけの猫みたいに
This time I'm coming down
今、僕はそっちへ降りていく

 


Now the drugs don't work
もう、薬は効かない
They just make you worse
君は駄目になっていくだけ
But I know I'll see your face again
けど、君の顔をまた見るだろう

 


Because, baby
だって、ねぇ
If heaven calls
天が呼ぶなら
I'm coming too
僕も行くから
Just like you said
君が言ったように
You leave my life
君は僕の人生を去った
I'm better off dead
死んだ方がましだろう

 


But if you want a show
けど、ショーが見たいなら
Then just let me know
教えてほしい
And I'll sing in your ear again
また、君の耳に歌いかけるから

 


Now the drugs don't work
もう、薬は効かない
They just make you worse
君は駄目になっていくだけ
But I know I'll see your face again
けど、君の顔をまた見るだろう

 


Yeah, I know I'll see your face again
そう、君の顔をまた見るだろう
Yeah, I know I'll see your face again, oh Lord
そう、君の顔をまた見るだろう、あぁ

 


I'm never coming down
僕はもう降りていかない
No more
これ以上


Copyright (c) 2019-23 リーファトロジーの哲学 / Philosophy of lifatology All Rights Reserved.