リーファトロジーの哲学 / Philosophy of Lifatology

美しき曲々の和訳、遺書としての。時に考察

Split Enz - One Step Ahead

「Waiata (1981)」より



One step ahead of you
君を一歩置き去りに
Stay in motion, keep an open mind
止まらずに、心を閉じずに
Love is a race won by two
愛は、二人で勝ち取るレース
Your emotion, my solitude
君の心と、僕の孤独
If I stop, I could lose my head
もし止まれば、僕はおかしくなるだろう
So I'm losing you instead
だから、代わりに君を失おう
Either way I'm confused
いずれにせよ、僕は狼狽える
You slow me down, what can I do?
君が足を引っ張るから。他に何ができる?
There's one particular way I have to choose
どちらか一つ、選ばないと

 


One step ahead of you
君を一歩置き去りに
Always someone makes it hard to move
いつも、誰かのせいで動きづらい
She says, "Boy I want you to stay"
彼女は言う。「ねぇ、行かないで」
But I save it all for another day
けど、僕は口を紡ぐ
If I stop, I could lose my head
もし止まれば、僕はおかしくなるだろう
But I'm ready for romance
けど、ロマンスも悪くない
Either way I'm confused
いずれにせよ、僕は狼狽える
I don't know what I'm supposed to do
どうすればいいか、わからない
I can only stay one step ahead of you
君を一歩、置き去りにしかできない

 


Stop, I confess sometimes
止まって。時には告白しよう
I don't know where I'm going
何処に向かってるか、僕にもわからない
Part of me stays with you
僕の一部は、今も君のもとにある
I'm slowing down, what can I do?
僕は歩みを緩める。他に何ができる
It's hard to stay one step ahead of you
君を一歩、置き去りになんてできない

 


One step ahead of you
君を一歩置き去りに
Time is running out, catching up with you
時間は尽きていく。君に追いつこうとすれば
One step ahead of you
君を一歩置き去りに
When I hold you close, can I really lose?
君を強く抱きしめる。失いようなんてない
One step ahead
一歩置き去りに
Only one step ahead
たった一歩置き去りに
She's one step ahead of you
彼女は、君を一歩置き去りに


Copyright (c) 2019-23 リーファトロジーの哲学 / Philosophy of lifatology All Rights Reserved.