リーファトロジーの哲学 / Philosophy of Lifatology

美しき曲々の和訳、遺書としての。時に考察

U2 - Sometimes You Can't Make It on Your Own

「How to Dismantle an Atomic Bomb (2004)」より



Tough, you think you've got the stuff
参ったな。自分はわかってるって思ってるんだろ
You're telling me and anyone
俺や他のみんなに言ってたよな
You're hard enough
自分は厳しい人間だって

 


You don't have to put up a fight
誰かに噛みつかなくてもいいんだぜ
You don't have to always be right
いつだって正しい必要はないんだぜ
Let me take some of the punches
今夜は、奴らの拳を
For you tonight
俺にも受けさせてくれよ

 


Listen to me now
なぁ、聞けよ
I need to let you know
わかってもらわないと困るんだ
You don't have to go it alone
一人じゃなくてもいいって

 


And it's you when I look in the mirror
鏡を見るとあんたがいる
And it's you when I don't pick up the phone
取らない電話はいつもあんたからだ
Sometimes you can't make it on your own
一人じゃどうにもならないこともあるんだぜ

 


We fight all the time
俺たちはいつも戦ってる
You and I...that's alright
あんたと俺は…それでいいのさ
We're the same soul
同じ魂の下に生きているんだから
I don't need...I don't need to hear you say
いや…聞く必要なんてない
That if we weren't so alike
もう少し違っていたら
You'd like me a whole lot more
俺をずっと好きになっていたなんて

 


Listen to me now
なぁ、聞けよ
I need to let you know
わかってもらわないと困るんだ
You don't have to go it alone
一人じゃなくてもいいって

 


And it's you when I look in the mirror
鏡を見るとあんたがいる
And it's you when I don't pick up the phone
取らない電話はいつもあんたからだ
Sometimes you can't make it on your own
一人じゃどうにもならないこともあるんだぜ

 


I know that we don't talk
あぁ、俺たちは話なんてしない
I'm sick of it all
俺は全てにウンザリしてるんだ
Can you hear me when I sing
聞こえるかい俺の歌が
You're the reason I sing
あんたがいたから、俺は歌うんだ
You're the reason why the opera is in me...
あんたがいたから、俺の中にオペラがあるんだ

 


Where are we now?
俺たちは自分がどこにいるか見失ってしまった
I've still got to let you know
今だって、わかってもらわないと俺は困るんだ
A house doesn't make a home
家は建てるんじゃない。心で決めるんだって
Don't leave me here alone...
こんなところに置き去りにしないでくれ…

 


And it's you when I look in the mirror
鏡を見るとあんたがいる
And it's you that makes it hard to let go
手放せなくしてるのはあんただ
Sometimes you can't make it on your own
一人じゃどうにもならないこともあるんだぜ
Sometimes you can't make it
どうにもならないこともあるんだ
The best you can do is to fake it
偽ることしかできずに
Sometimes you can't make it on your own
一人じゃどうにもならないこともあるんだぜ


Copyright (c) 2019-23 リーファトロジーの哲学 / Philosophy of lifatology All Rights Reserved.