リーファトロジーの哲学 / Philosophy of Lifatology

美しき曲々の和訳、遺書としての。時に考察

Oasis - Stand By Me

「Be Here Now (1997)」より



Made a meal and threw it up on Sunday
日曜に食事を作ったけど吐いちまった
I've got a lot of things to learn
学ばなきゃならないことだらけだ
Said I would and I'll be leaving one day
ずっと、いつかここを去るって言い続けてきた
Before my heart starts to burn
心が燃え尽き始める前に

 


So what's the matter with you?
だから、何があったか教えてくれよ
Sing me something new
新しい何かを歌ってくれよ
Don't you know
わかるだろ
The cold and wind and rain don't know
冷たさも、風も、雨も何も知らない
They only seem to come and go away
ただやって来ては過ぎて行くだけ

 

 

Times are hard when things have got no meaning
何も意味を持たない時代。そんなもの耐えがたいだろう
I've found a key upon the floor
ちょうど鍵を拾ったんだ
Maybe you and I will not believe in the things we find behind the door
けど、多分君も俺も信じないだろう。ドアの向こうにある何かを

 

 

So what's the matter with you?
だから、何があったか教えてくれよ
Sing me something new
新しい何かを歌ってくれよ
Don't you know
わかるだろ
The cold and wind and rain don't know
冷たさも、風も、雨も何も知らない
They only seem to come and go away
ただやって来ては過ぎて行くだけ

 

 

Stand by me
傍にいてくれ
Nobody knows the way it's gonna be
誰にもわからない。これからどうなるかなんて
Stand by me
傍にいてくれ
Nobody knows the way it's gonna be
誰にもわからない。これからどうなるかなんて
Stand by me
傍にいてくれ
Nobody knows the way it's gonna be
誰にもわからない。これからどうなるかなんて
Stand by me
傍にいてくれ
Nobody knows, nobody knows the way it's gonna be
誰にもわからない。そう、誰にも。どうなるかなんて

 

 

If you're leaving will you take me with you
ここを去るのなら俺も連れて行ってくれないか
I'm tired of talking on my phone
電話で話し続けるのはもううんざりなんだ
There is one thing I can never give you
けど、一つだけ君に差し出せないものがある
My heart will never be your home
俺の心は君の住処にはならない

 

 

So what's the matter with you?
だから、何があったか教えてくれよ
Sing me something new.
新しい何かを歌ってくれよ
Don't you know
わかるだろ
The cold and wind and rain don't know
冷たさも、風も、雨も何も知らない
They only seem to come and go away
ただやって来ては過ぎて行くだけ

 


Stand by me
傍にいてくれ
Nobody knows the way it's gonna be
誰にもわからない。これからどうなるかなんて
Stand by me
傍にいてくれ
Nobody knows the way it's gonna be
誰にもわからない。これからどうなるかなんて
Stand by me
傍にいてくれ
Nobody knows the way it's gonna be
誰にもわからない。これからどうなるかなんて
Stand by me
傍にいてくれ
Nobody knows, nobody knows the way it's gonna be
誰にもわからない。そう、誰にも。どうなるかなんて
The way it's gonna be
どうなるかなんて
Maybe I can see
もしかしたら、俺には見えるかもしれない
Don't you know
わかるだろ
The cold and wind and rain don't know
冷たさも、風も、雨も何も知らない
They only seem to come and go away
ただやって来ては過ぎて行くだけ

 


Stand by me
傍にいてくれ
Nobody knows the way it's gonna be
誰にもわからない。これからどうなるかなんて
Stand by me
傍にいてくれ
Nobody knows the way it's gonna be
誰にもわからない。これからどうなるかなんて
Stand by me
傍にいてくれ
Nobody knows the way it's gonna be
誰にもわからない。これからどうなるかなんて
Stand by me
傍にいてくれ
Nobody knows, God only knows the way it's gonna be
誰にもわからない。誰にも。どうなるかなんて


Copyright (c) 2019-23 リーファトロジーの哲学 / Philosophy of lifatology All Rights Reserved.