リーファトロジーの哲学 / Philosophy of Lifatology

美しき曲々の和訳、遺書としての。時に考察

Crowded House - Private Universe

「Together Alone (1993)」より



 No time, no place to talk about the weather
天気の話しをする場所も時間もない
Promise of love is hard to ignore
誓った愛は無視できない
You said the chance wasn't getting any better
君は言った。もうどうにもならないと
Labour of love is ours to endure
愛は二人で耐え忍ぶもの
Highest branch on the apple tree
林檎の木の一番高い枝
It was my favourite place to be
そこにいるのが好きだった
I could hear them breaking free
奴らが解き放たれるのが聞こえた
But they could not see me
けど、僕は見えないまま

 


I will run for shelter
住処を求めて走ろう
Endless summer, lift the curse
終わらない夏よ。呪いを解いてくれ
It feels like nothing matters
何も煩うことなんてない心地
In our private universe
僕らだけの宇宙では

 


I have all I want, is that simple enough?
欲しいものは全部手に入れた。これ以上なくシンプルだ。
A whole lot more I'm thinking of
けど、僕はそれ以上を考え続ける
Every night, about six o'clock
毎夜、6時あたりになると
Birds come back to the pond to talk
鳥達が、話しに池に戻ってくる
They talk to me, birds talk to me
彼らは僕に話しかける。そう、鳥たちが僕に
If I go down on my knees
僕が跪けば

 


I will run for shelter
住処を求めて走ろう
Endless summer, lift the curse
終わらない夏よ。呪いを解いてくれ
It feels like nothing matters
何も煩うことなんてない心地
In our private universe
僕らだけの宇宙では
Feels like nothing matters
何も煩うことなんてない心地
In our private universe
僕らだけの宇宙では

 


And it's a pleasure that I have known
それが僕の知る喜び
And it's a treasure that I have gained
それが僕の持つ宝
And it's a pleasure that I have known
それが僕の知る喜び

 


It's a tight squeeze but I won't let go
なかなか抜き差しならない。けど、放しはしない
Time is on the table and the dinner's cold
時はテーブルの上に。夕飯は冷めてしまった

 


I will run for shelter
住処を求めて走ろう
Endless summer, lift the curse
終わらない夏よ。呪いを解いてくれ
It feels like nothing matters
何も煩うことなんてない心地
In our private universe
僕らだけの宇宙では
I will run for shelter
住処を求めて走ろう
Endless summer, lift the curse
終わらない夏よ。呪いを解いてくれ
Feels like nothing matters
何も煩うことなんてない心地
In our private universe
僕らだけの宇宙では


Copyright (c) 2019-23 リーファトロジーの哲学 / Philosophy of lifatology All Rights Reserved.