リーファトロジーの哲学 / Philosophy of Lifatology

美しき曲々の和訳、遺書としての。時に考察

Oasis - Carry Us All

Sunday Morning Call(2000)」より



I heard a whisper on my radio
ラジオから囁きが聞こえた
But I paid no mind
気にも留めなかったけど
I just sat back and I let it go
深く座って、ただ聞き流した
To catch the rain from a lonely waterfall
うら寂しい滝から降る、雨を捕まえるために
But I might beware
けど、俺は張りつめてるかもしれない
Because they could drown me like a doll
奴らは俺を、人形のように沈めるかもしれないから

 


They got me running in and out of time
奴らのせいで、俺はいつも走り続けてた
I feel like a Bona Fide
けど、今、俺は公明正大な心地
Keeper of the right and wrong
正しいものと間違ったものの護り手
And I've known all along, but let me just make it clear
俺は初めからわかってた。けど、ここではっきりさせてくれ

 


Everybody's gone for quick, sure fire solution
皆、素早く抜かりなく、火を消そうとする
But faith in any God is gonna bury us all
けど、どんな神を信じても、俺たちは埋もれてしまうだけ
No-one's gonna fight in a ten-bob revolution
誰も、安っぽい革命を戦ったりはしない
Have faith in what you've got and it will carry us all
自分の手にある物を信じろ。そうすれば、俺たちは皆進んでいける。
Carry us all
皆、進んでいける

 


I slip my skin as the prophets reappear ※1
予言者が再び現れ、俺は身がすくむ
But I pay no mind
気にも留めないけど
I'm just trying to persevere
ただ、耐えようとした
With the sins I have to shake from me within
俺の内から振り払わないといけない罪を
Though I might beware
俺は張りつめてるかもしれないけど
Because they're just trying to wear me thin
奴らは俺を、人形のように沈めるかもしれないから

 

 

They got me running in and out of time
奴らのせいで、俺はいつも走り続けてた
I feel like a Bona Fide
けど、今、俺は公明正大な心地
Keeper of the right and wrong
正しいものと間違ったものの護り手
And I've known all along, but let me just make it clear
俺は初めからわかってた。けど、ここではっきりさせてくれ

 


Everybody's gone for quick, sure fire solution
皆、素早く抜かりなく、火を消そうとする
But faith in any God is gonna bury us all
けど、どんな神を信じても、俺たちは埋もれてしまうだけ
No-one's gonna fight in a ten-bob revolution
誰も、安っぽい革命を戦ったりはしない
Have faith in what you've got and it will carry us all
自分の手にある物を信じろ。そうすれば、俺たちは皆進んでいける。
Carry us all
皆、進んでいける

 


Everybody's gone for quick, sure fire solution
皆、素早く抜かりなく、火を消そうとする
But faith in any God is gonna bury us all
けど、どんな神を信じても、俺たちは埋もれてしまうだけ
No-one's gonna fight in a ten-bob revolution
誰も、安っぽい革命を戦ったりはしない
Have faith in what you've got and it will carry us all
自分の手にある物を信じろ。そうすれば、俺たちは皆進んでいける。
Carry us all
皆、進んでいける


※1: 「slip my skin」の意味がよく分かりません。


Copyright (c) 2019-23 リーファトロジーの哲学 / Philosophy of lifatology All Rights Reserved.