リーファトロジーの哲学 / Philosophy of Lifatology

美しき曲々の和訳、遺書としての。時に考察

Oasis - Flashbax

「All Around The World (1998)」より



I spend my time
時を過ごす
Sitting on the fence with a mate of mine
仲間と共にフェンスに座って
I'm trying to write the line of a story
俺は、物語の筋書きを書こうとしてる
We believe that everything said is a waste of time
俺たちは思う。口にしてしまえば時間の無駄だと
Because life is well trod and it bores me
だいたいのことはやり切ってしまって、俺は退屈だから

 


In my well paid opinion
そこそこの払いをもらってる俺に言わせれば
These things, they really don't matter
こんなもの、何も問題じゃない
But from my crystal gazing eye
けど、見開いた俺の水晶の目から
There shines a light
光が輝く
Like dynamite
ダイナマイトみたいに

 


Sitting on a throne will give a bad back to you
王座に座れば背が曲がるだけ
Living on my own was like a flashback to the
一人で生きると、ふと思い出した
Days when I was lost and lonely
居場所がなく孤独だった日々を
Saying what I said was just a different story
俺の言ったことは別の話し、と言ってみる
All your lies, man, they still bore me
お前の嘘は今も退屈だ
There's nothing wrong with my world
俺の世界に間違いはない
And these things, they really don't matter now
そして、こんなもの、今となっては何も問題じゃない

 


I spend my time
時を過ごす
Sitting on the fence with a mate of mine
仲間と共にフェンスに座って
I'm trying to write the line of a story
俺は、物語の筋書きを書こうとしてる
We believe that everything said is a waste of time
俺たちは思う。口にしてしまえば時間の無駄だと
Because life is well trod and it bores me
だいたいのことはやり切ってしまって、俺は退屈だから

 


In my well paid opinion
そこそこの払いをもらってる俺に言わせれば
These things, they really don't matter
こんなもの、何も問題じゃない
But from my crystal gazing eye
けど、見開いた俺の水晶の目から
There shines a light
光が輝く
Like dynamite
ダイナマイトみたいに

 


Sitting on a throne will give a bad back to you
王座に座れば背が曲がるだけ
Living on my own was like a flashback to the
一人で生きると、ふと思い出した
Days when I was lost and lonely
居場所がなく孤独だった日々を
Saying what I said was just a different story
俺の言ったことは別の話し、と言ってみる
All your lies, man, they still bore me
お前の嘘は今も退屈だ
There's nothing wrong with my world
俺の世界に間違いはない
And these things, they really don't matter now
そして、こんなもの、今となっては何も問題じゃない


Copyright (c) 2019-23 リーファトロジーの哲学 / Philosophy of lifatology All Rights Reserved.