リーファトロジーの哲学 / Philosophy of Lifatology

美しき曲々の和訳、遺書としての。時に考察

OKAMOTO'S - Misty (2021 Version)

「KNO WHERE (2021)」より


All my love exists to make me alone
手にした愛は俺を独りにするだけ
It's like some kind of violence and it's killing me slowly
何か暴力みたいに、俺をじわじわと殺す
All my memories reflect in the void
思い出が虚空に映る
They've got nothing to do, just sitting on the sofa
それらはやることもなく、ただソファーに座ってる

 


Henry Charles Bukowski was drinking too much
かつて、ヘンリー・チャールズ・ブコウスキーは大量の酒を飲み
When he sits down to write he uses his typewriter
腰を据えて、タイプライターに向き合った
I never met him but I think I can be his friend
会ったことはないけど、良い友人になれそうだ
There's a movie in my head'bout my life
頭の中、これまでの人生が映画になる
And I've edited out all the parts that I don't like
気に入らないところは全部カットしてきた

 


When I walk I look up through
歩きながら見上げる
A window where somebody lives
誰かの住む窓を
There's a bar I used to go to
昔よく行ったバーがある
Hope it's the same
変わってないといいな

 


Shoulders with that small tattoo
小さなタトゥーが入った肩
Water that I bought for you
君に買った水
The bench that we'd sit at and smoke
よく二人で煙草を吸ったベンチ

 


Misty things are all around me
全てが霧となって俺を包む
Misty dreams are all around me
夢が霧となって俺を包む

 


My father Scott told me he thought he would die before 30
父のスコットはこう言った。「俺は30になるまでに死ぬつもりだ。」
and one day he woke up and he was 60
そしてある日、奴は目を覚ますと60になっていた
I only see him once in a year
奴に会うのは1年に一度だけ
Oh I guess I have to change how I live
あぁ、俺は生き方を変えないとな
But I don't wanna accept it
けど、認めたくない
Don't wanna accept it
認めたくない

 


Right next to the bakery
パン屋のちょうど隣
In the middle of the hill road's my home
丘道の真ん中に俺の家がある
I can see when the sun comes up through my room
朝日が部屋に差し込んでくると見える
The glasses that you'd wear at home
君が家でよく着けていた眼鏡が
Your favorite box of cerial
君の好きなシリアルの箱が
I see your keys on the floor
床には君の鍵が見える

 


Misty things are all aroung me
全てが霧となって俺を包む
Tokyo's a place that's just like you and me
東京はちょうど君と俺みたいな場所だ

 


Misty dreams are all around me
夢が霧となって俺を包む
Misty Things are all around me
全てが霧となって俺を包む


Copyright (c) 2019-23 リーファトロジーの哲学 / Philosophy of lifatology All Rights Reserved.