リーファトロジーの哲学 / Philosophy of Lifatology

美しき曲々の和訳、遺書としての。時に考察

Talking Heads - Mind

「Fear of Music(1979)」より



Time won't change you
時が経っても君は変わらない
Money won't change you
金があっても君は変わらない

 


I haven't got the faintest idea
皆目見当もつかない
Everything seems to be up in the air at this point
今、全ては宙に舞ったままに見える

 


I need something to change your mind
何かないと、君の思いは変えれない

 


Drugs won't change you
薬でも君は変わらない
Religion won't change you
宗教でも君は変わらない

 


I haven't got the faintest idea
皆目見当もつかない
Everything seems to be up in the air at this time
今、全ては宙に舞ったままに見える

 


I need something to change your mind
何かないと、君の思いは変えれない

 


Science won't change you
科学でも君は変わらない
Looks like I can't change you
俺では君を変えられないみたいだ

 


I try to talk to you to, to make things clear
君に話そうとする。全てクリアにするために
But you're not even listening to me
けど、君は耳を傾けてさえいない
And it comes directly from my heart to you
だから、心から君に伝えたくなる

 


I need something to change your mind
何かないと、君の思いは変えれない


Copyright (c) 2019-23 リーファトロジーの哲学 / Philosophy of lifatology All Rights Reserved.